Stowarzyszenie Emerytów i Rencistów Policyjnych w Nowym Sączu

Składka roczna wynosi: 80 zł.

Nr Konta: 75 1500 1559 1215 5004 7788 0000

09.10.2014 14:22

Wycieczka do Pragi

W dniach 03.-05.10.2014 r grupa 43 osobowa członków i ich rodzin Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych w Nowym Sączu wybrała się do Pragi.

Wczesnym porankiem wyruszyliśmy w podróż. W pierwszym dniu przyjechaliśmy do miasteczka Kutna Hora, jest to mała górnicza miejscowość wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Znajduje się tam kaplica-kostnica, którą oczywiście zwiedziliśmy ,w kaplicy zgromadzono kości 40 tyś.osób. odwiedziliśmy Kościoły Św.Barbary i Św.Jakuba. Spacer po Starówce zakończyliśmy smacznym obiadem.

Wieczorem dotarliśmy do hotelu i po zakwaterowaniu biesiadowaliśmy do późnych godzin wieczornych.

Drugi dzień to spotkanie z piękną Pragą zwana Złotą Pragą. Zwiedzanie zaczynamy na Hradczanach od Katedry Św.Wita i tarasu widokowego na panoramę Pragi, następnie kościół Św.Jerzego, Loreta, Zamek Królewski, Bazylikę, Katedrę, Złotą Uliczkę, która sprawia wrażenie jakby czas się w niej zatrzymał. Po małej przerwie w zwiedzaniu, skierowaliśmy się w stronę Mostu Karola łączącego Stare Miasto i Mała Stronę. To najstarszy most z kamienia na świecie. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się na dalsze zwiedzanie Starego Miasta, w samym centrum mieści się dzielnica Żydowska Josefov z Synagogą Staronowa. Stary Cmentarz Żydowski można było zobaczyć przez okienka w murze otaczającym cmentarz. W dzielnicy Żydowskiej urodził się Franz Kafka pisarz pochodzenia żydowskiego.

W godzinach popołudniowych odbyliśmy rejs statkiem po Wełtawie. Dzień zwiedzania zakończyliśmy udziałem w spektaklu „Światło-dźwięk-woda”-Kriżkowa Fontanna w rytm muzyki Lady Gaga-Adele-Anthony, przy której wszyscy po całodziennym zwiedzaniu odpoczęli. Do hotelu wróciliśmy późną porą. I tak został nam ostatni dzień zwiedzania. Rynek Starego Miasta z Staromiejskim Ratuszem wraz z zegarem Orloj, dalej przez Bramę Prochową na Plac Wacława, gdzie znajduje się konny pomnik Św.Wacława oraz Muzeum Narodowe.

Podczas naszej wycieczki była piękna słoneczna pogoda, a uczestnicy wycieczki pełni wrażeń wracali do domu pomimo, iż kilka osób chciało przedłużyć pobyt w pięknej Pradze. Nic dziwnego, to jedno z najpiękniejszych miast Europy, które przyciąga jak magnes.

Zdjęcia z wycieczki w naszej galerii.